وبلاگ

تحصیل چشم پزشکی در چین + شرایط و هزینه ها ۲۰۲۴

تحصیل چشم پزشکی در چین بدون شک می‌تواند یک فرصت عالی برای شروع حرفه‌ای در زمینه چشم پزشکی و تخصص باشد. چین یک کشور با جمعیت زیاد است اما در عین حال دارای رتبه بلندی در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و پزشکی می‌باشد. رشته چشم پزشکی ارتباط نزدیکی با تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته دارد و هر چه این تجهیزات بهتر و کارآمدتر باشند، دقت و تخصص بالاتری نیز به همراه خواهد داشت.

از این رو، تحصیل رشته چشم پزشکی در چین به دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در چین، فرصتی مناسب برای تخصص در حوزه چشم پزشکی فراهم می‌کند که می‌توانند در کشورهای دیگر نیز موفق باشند. برای آشنایی بیشتر با هزینه‌های تحصیل در چین، ادامه مطلب را دنبال کنید.

تحصیل رشته چشم پزشکی در چین

از جمله مزایای اصلی تحصیل چشم پزشکی در چین، امکان مطالعه به زبان انگلیسی برای دانشجویانی است که زبان چینی را بلد نیستند. گرچه زبان چینی یک زبان پیچیده برای یادگیری است اما این امر ورود به دانشگاه را آسان‌تر می‌کند. بیشتر برنامه‌های تحصیلی این رشته به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و همه استادان و اساتید این رشته به طور خاص برای دانشجویان بین‌المللی آموزش دیده‌اند. برنامه تحصیلی در این کشور بر پایه سیستم آموزشی مشترک با بریتانیا است. دروسی چون بیماری‌های قرنیه، آب‌مروارید، بیماری‌های فوندوس چشم، اپتومتری، گلوکوم، تروما چشم، استرابیسم و آمبلیوپی از موارد مهمی است که در برنامه تحصیلی این رشته تدریس می‌شود.

برنامه تحصیلی چشم‌پزشکی شامل آموزش در زمینه تجویز عینک، لنزهای تماسی، کمک‌های نوری، درمان‌های اصلاحی، الکتروفیزیولوژی بصری، آنژیوگرافی فلورسین فوندوس، معاینه اولتراسونیک چشم، مشاوره بیمار، مدیریت جراحی و استانداردهای اخلاق حرفه‌ای را در بر می‌گیرد. دانشجویان موظفند برنامه تحصیلی و دروس را به اتمام برسانند و واحدهای تعیین شده را نیز پاس کنند.

 

 

مزایای تحصیل چشم پزشکی در چین

تحصیل چشم پزشکی در چین دارای مزایای بسیاری برای دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در این کشور هستند. در زیر به برخی از مزایای تحصیل در چین اشاره شده است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل چشم پزشکی در چین

دانشجویانی که قصد تحصیل در چین در رشته چشم پزشکی را دارند باید برای اخذ پذیرش تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به چین مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند و سپس منتظر جواب از طرف آن‌ها بمانند. آن دسته از دانشجویانی که پس از ارسال مدارک خود به دانشگاه‌های چین موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه‌ها می‌شوند، باید مدارک خود را به همراه نامه اخذ پذیرش تحصیلی به سفارت کشور چین تحویل دهند و برای دریافت ویزای چین جهت تحصیل اقدام نمایند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته چشم‌پزشکی شامل موارد زیر است.

 

فرصت‌های شغلی رشته چشم پزشکی در چین

به‌طور کلی بسیاری از فارغ‌التحصیلان چشم پزشکی در چین به‌طور تمام‌وقت در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی چشم‌پزشکی این کشور از جمله بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه استخدام می‌شوند. همچنین دانشجویان علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی به چین می‌توانند به‌عنوان اپتومتریست یا معلم در صنایع مرتبط با عینک، موسسات تحقیقاتی، دانشکده‌های چشم‌پزشکی و مراکز توان‌بخشی بینایی کار کنند. باید گفت که این امر برای همه فارغ‌التحصیلان جدید قابل تضمین نیست.

فرصت‌های شغلی عالی در مناطق خارج از شن یانگ نیز برای علاقه‌مندان به تحصیل چشم پزشکی در چین وجود دارد. مطالعه vision، فیزیولوژی عصب بصری، مطالعه بر روی لنزهای تماسی قرنیه، مطالعه بر روی عینک، مطالعه بر روی دستگاه‌های پزشکی چشم‌پزشکی و بینایی‌سنجی، تصویرشناسی، انگلیسی حرفه‌ای در بینایی‌سنجی، جراحی چشم نیز از فرصت‌های بسیار مناسب محسوب می‌شود.

مهاجرت تحصیلی به چین؛ شرایط عمومی تحصیل چشم پزشکی در چین

وقتی شما تصمیم می‌گیرید تحصیل چشم پزشکی را در چین ادامه دهید، با مباحث گوناگونی آشنا می‌شوید. دوره تحصیل چشم پزشکی معمولاً ۴ تا ۶ سال به طول می‌انجامد و به اتمام آن، شما مجاز به دریافت مدرک چشم پزشکی خواهید شد.

در چین، به طور کلی، به فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی مختلف احترام گذاشته می‌شود و حتی امکانات نماز و غذاهای حلال نیز فراهم است. برای دانشجویان بین‌المللی، فعالیت‌های متعددی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، از جمله مهمانی‌ها، جشنواره‌های بین‌المللی فرهنگی، انجمن‌های بین‌المللی، مسابقات بین‌المللی استعدادهای دانشجویی، جشن سال نو، فعالیت‌های داوطلبانه، گشت‌وگذار و موارد دیگر. در ادامه، به شرایط تحصیل چشم پزشکی در مقاطع ارشد و دکتری می‌پردازیم.

 

۱. تحصیل چشم پزشکی در مقطع ارشد در چین

چشم‌پزشکی به مطالعه و درمان بیماری‌ها و اختلالات چشم می‌پردازد. این رشته ارتباط گسترده‌ای با رشته‌های پزشکی دیگر دارد و حوزه تحقیقاتی آن شامل زمینه‌های مختلفی مانند فیزیولوژی، بیوشیمی، فارماکولوژی، آسیب‌شناسی و جراحی میکروسکوپی چشم است.

در این دوره، بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های پلک، ملتحمه، قرنیه، صلبیه، یووه، کریستال، گلوکوم، زجاجیه شبکیه، اختلالات انکساری و تنظیم، تروماهای چشمی و بیماری‌های سیستمیک مورد بررسی قرار می‌گیرند. دوره کارشناسی ارشد تحصیل چشم پزشکی در یکی از دانشگاه‌های چین به نام ژنگژو به مدت ۳ سال ارائه می‌شود و به زبان انگلیسی انجام می‌شود.

دانشگاه ژنگژو تحت حمایت دولت استان هنان و وزارت آموزش ایالتی اداره می‌شود. این دانشگاه یکی از مؤسسات آموزش عالی پزشکی برجسته در چین محسوب می‌شود و توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده است. همچنین، این دانشگاه یکی از اولین موسساتی است که برنامه‌های آموزش پزشکی به زبان انگلیسی را در چین ارائه می‌دهد.

۲. تحصیل چشم پزشکی در چین در مقطع دکترا

برنامه تحصیل دکترای چشم‌پزشکی به طول ۳ سال، برای دانشجویان بین‌المللی که علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی به چین هستند، به صورت کامل به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. دانشجویانی که شرایط لازم برای ادامه تحصیل خود را در چین دارند، می‌توانند این برنامه را در ماه سپتامبر هر سال شروع کنند. این مدرک برای فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی‌ارشد در حوزه علوم بهداشتی ارائه می‌شود و بسیاری از آن‌ها در زمینه‌ی چشم‌پزشکی مشغول به فعالیت هستند. این برنامه از زوایای مختلفی از چشم‌پزشکی ارائه می‌دهد، از چشم‌پزشکی بالینی و تحقیقات بینایی تا چشم پزشکی تحقیقاتی.

این دوره‌ها می‌توانند دانشجویان را با مهارت‌های لازم برای تصمیم‌گیری‌های بهتر در تشخیص و درمان بیماران آشنا کنند یا دانش لازم برای پیگیری حرفه‌ای در زمینه تحقیقات مرتبط با چشم‌پزشکی فراهم آورند.

 

بهترین دانشگاه‌ها برای رشته چشم پزشکی در چین

در اینجا لیستی از ۲۰ دانشگاه برتر برای تحصیل چشم پزشکی در چین آورده شده است که بر اساس عملکرد پژوهشی‌شان در زمینه چشم پزشکی رتبه‌بندی شده‌اند.

هزینه تحصیل چشم پزشکی در چین

هزینه تحصیل در رشته چشم پزشکی در چین به طور کلی بسیار مناسب است. هزینه‌ها برای داوطلبان مهاجرت به چین بر اساس دانشگاه متفاوت است و ممکن است بین ۱۶,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ یوآن (۲,۲۵۹ تا ۸,۴۷۳ دلار) متغیر باشد. با در نظر گرفتن هزینه خوابگاه، مجموع هزینه سال اول تا حدود ۷,۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. در طول ۴ سال تحصیل، هزینه به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. در زیر می‌توانید شهریه‌های برخی از دانشگاه‌های چشم پزشکی چین را مشاهده کنید.

بورسیه تحصیلی رشته چشم پزشکی در چین

تعداد محدودی از دانشگاه‌ها در چین بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در زمینه چشم پزشکی به زبان انگلیسی را دارند، ارائه می‌دهند. داوطلبان بورسیه باید از بهترین دانشجویان کشور خود باشند و در آزمون‌های خود عملکرد بسیار بالایی داشته و رزومه‌ای برتر به دانشگاه های چین ارائه دهند. انواع بورسیه‌های موجود شامل بورسیه های دولتی، محلی، دانشگاهی و کنفوسیوس در چین می‌باشد.

 

وضعیت حقوق متخصصان رشته چشم پزشکی در چین

یک چشم پزشک (ophthalmologist) در چین در متوسط حدود 63000CNY (یوان چین) در ماه دریافت می‌کند. درآمد چشم پزشکان در چین بین 34000DNY تا 95100CNY در ماه متغیر است. بنابراین، درآمد چشم پزشکان در چین از 408000CNY (یوان چین) در سال (به عنوان حقوق حداقل) تا 1140000CNY (یوان چین) در سال (به عنوان حقوق حداکثر) متغیر است.

این مبالغ نشان می‌دهد که تجربه تأثیر زیادی بر حقوق چشم پزشکان در چین دارد. به‌طور مثال، یک چشم پزشک با 2 تا 5 سال تجربه تقریباً 599000CNY (یوان چین) در سال درآمد دارد، در حالی که انتظار می‌رود یک چشم‌پزشک با 5 تا 10 سال تجربه تقریباً 790000CNY (یوان چین) در سال درآمد داشته باشد که حدود 32٪ بیشتر است.

خلاصه

از آن‌جا که قیمت تحصیل در چین نسبتاً پایین است و شرایط زندگی برای دانشجوها به صرفه محسوب می‌شود، بسیاری از افراد ترغیب به تحصیل در رشته چشم‌پزشکی در این کشور می‌شوند. وجود دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز از دیگر دلایلی است که افراد بسیاری از کشورهای مختلف، از جمله ایران به سمت چین برای ادامه تحصیل جذب می‌شوند.

به همین دلیل، هر ساله تعداد زیادی دانشجو از سراسر جهان، از جمله ایران، برای تحصیل در چین مهاجرت می‌کنند. اگر شما تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره هزینه‌های تحصیل در چین و مشاوره رایگان دارید، می‌توانید با مشاوران ما در مجموعه بورس استادی تماس بگیرید.

چشم پزشکی در چین برای کسب اطلاعات بیشتر در درباره چشم پزشکی در چین میتوانید با مشاوران مجرب بورس استادی تماس گرفته و راهنمایی های  لازم را دریافت نمایید.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://bursstudy.com/?p=14495

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

ارتباط با بورس استادی